Autodata is opgericht in 1992 en maakt sinds 1 augustus 2015 onderdeel uit van een wereldwijd opererende organisatie: Solera Inc. Het doel van Autodata is om klanten meer rendement te laten maken bij het inkopen en verkopen van voertuigen. Bijvoorbeeld door efficiënter te kunnen werken, doorlooptijden te verkorten en hergebruik van data. Dat doen we met moderne applicaties, actuele voertuigdata, het delen van kennis én door naar de klanten van onze klanten te luisteren.
We werken vanuit een eenvoudig principe: hoe beter een voertuig is omschreven, hoe hoger de verwachte opbrengst. Autodata staat voor toegankelijke mensen, makkelijk te gebruiken applicaties en steeds voorop voorlopen, zodat u nooit achterloopt. Dankzij onze focus op taxeren, voorraadbeheer en online adverteren zijn we uitgegroeid tot marktleider in Nederland met krachtige merken zoals Wheelerdelta en Autoscan. We werken onder andere voor universele autobedrijven, merkdealers, holdingen, importeurs, leasemaatschappijen, franchiseketens, truckbedrijven en autogroothandels.
Solera verwerkt jaarlijks meer dan 230 miljoen transacties met 180.000 klanten in 75 landen. In zo goed als alle gevallen is er een link is met de Automotive met als doel gebruikers in staat stellen om betere beslissingen te nemen.
6 sterke merken - 1 doel
Elk Nederlands Solera merk focust zich op een eigen segment in de autobranche. Van retail tot handel en van verzekeraar tot bodyshops en overheid.