Auto met "hoge instap" snelle stijger in zoekopdrachten

Zoekopdrachten naar auto's met "hoge instap" stijgen snel volgens data van Google. Speelt u daar al op in? En kunnen klanten hoge instap occasions makkelijk vinden binnen uw voorraad?


Hoge instap, wie speelt er al op in?

"Hoge instap" en "hoge zit" staan vooral bij de wat oudere kopers bovenaan de wensenlijst. Een interessante en groeide groep autokopers. De 5 populairste auto's onder ouderen bieden een hoge instap en worden hier specifiek op uitgezocht. Ook de ANWB laat zien welke wensen ouderen voorop stellen.

De stijgende voorkeur voor auto's met "hoge instap" blijkt ook uit de zoektrends in Google. 

 

Bij een auto met "hoge instap" zit de stoel bij instappen al min of meer op heuphoogte. Je schuift soepel naar binnen op de stoel. Zonder diep door de knieën te gaan of je te hoeven strekken.

 

Het gaat om auto's zoals de Fiat Panda, Mercedes A- en B-Klasse, Suzuki Splash, Renault Captur, Citroën C3, Opel Meriva en Agila, Nissan Note, Toyota Verso, Peugeot 2008, Hyundai Matrix en Atos, Toyota Yaris, Ford C-Max, Mazda CX-3 en -5.

Autowensen van oudere doelgroep

Het CBS meldt dat het aantal 65-plussers bijna zal verdubbelen van 2,7 miljoen nu naar 4,6 miljoen in 2040. Op regionaal niveau vooral in de Randstad, Flevoland, Oostelijk Noord-Brabant en West-Friesland.

  

Opvallend aan de cijfers van Google is dat de merken Toyota, Kia, Hyundai en Suzuki, Kia en Peugeot in de top 10 snelste stijgers staan bij de zoekopdracht "hoge instap". Ook de voorkeur voor occasions met hoge instap komt duidelijk naar voren, met de onderwerpen 'tweedehands' en 'marktplaats.nl' als snelle stijgers. Tot slot valt op dat er op kleinere en compact auto's wordt gezocht.

10 tips voor het adverteren

1. Neem termen als 'hoge instap', 'hoge instap auto', 'hoge instap automaat', 'hoge zit', 'hoogzitter' op in de voertuigtitel.

 

2. Schrijf in de advertentietekst een paar regels over de hoge instap.

 

Bijvoorbeeld:
"Bij het instappen hoeft u niet door de knieën en schuift u soepel op uw stoel"
of
"Door de hoge instap zit u direct goed en heeft u goed zicht op de weg"

of
"Comfortabel rijden begint al doordat u makkelijk instapt en direct goed zit"

 

3. Combineer hoge instap met andere veel gezochte termen, zoals "automaat".

 

4. Combineer hoge instap met het automerk, bijvoorbeeld "hoge instap Renault".

 

5. Neem 'hoge instap' of 'hoge zit' op als kenmerk bij de opties en accessoires.

 

6. Maak uw voorraad doorzoekbaar op hoge instap. Bijvoorbeeld met trefwoord zoeken of als zoekoptie in het filter van uw voorraad.

 

7. Voeg een layer over de foto's toe met de term 'hoge instap'

 

8. Toon suggesties met andere auto's die een hoge instap hebben binnen uw voorraad. Bij het zoeken naar 'hoge instap' is dat kenmerk belangrijker dan het merk en model.

 

9. Benadruk bij auto's met hoge instap ook andere kenmerken die de koper zal aanspreken, zoals 'kleine auto', 'goed zicht' e.d.

 

10. Tot slot, ga er niet altijd van uit dat het alléén ouderen zijn die op "hoge instap" zoeken. Lange mensen, ouders met kinderzitjes of bestuurders met een voorkeur voor MPV achtige auto's zijn wellicht ook in de markt.

 

Hoge instap voert de lijst met veelgezochte termen aan. Maar er zijn meer kenmerken die u kunt vermelden om auto's met hoge instap in de smaak te laten vallen bij de wat oudere autokopers.

 

Denk bijvoorbeeld aan het vermelden en beschrijven van: