Autodata is actief op het gebied van voorraadbeheer van gebruikte auto’s bij autodealers, het hierbij behorende workflow-management, remarketing van gebruikte auto’s, online marketing en waardering/taxatie van auto’s. De volledig geïntegreerde productportfolio van Autodata voor voertuigwaardering, voorraadbeheer en marketingservices bevat gegevens over ongeveer één op de drie tweedehands auto’s die te koop zijn op de Nederlandse markt. Tot haar klanten behoren universele autobedrijven, merkdealers, dealer holdingen, importeurs, leasemaatschappijen, franchiseketens, truckbedrijven en autogroothandels.
Autodata is opgericht in 1992 en maakt sinds 1 augustus 2015 onderdeel uit van Solera Nederland B.V. het Nederlandse hoofdkantoor van de wereldwijd opererende organisatie Solera Inc. Het doel van Autodata is om autobedrijven meer rendement te laten maken bij het inkopen en verkopen van voertuigen. Bijvoorbeeld door efficiënter te kunnen werken, doorlooptijden te verkorten en hergebruik van data. Dat doen we met moderne applicaties, actuele voertuigdata, het delen van kennis én door naar de klanten van onze klanten te luisteren.
We werken vanuit een eenvoudig principe: hoe beter een voertuig is omschreven, hoe hoger de verwachte opbrengst. Autodata staat voor toegankelijke mensen, makkelijk te gebruiken applicaties en steeds voorop voorlopen, zodat u nooit achterloopt. Dankzij onze focus op taxeren, voorraadbeheer en online adverteren zijn we uitgegroeid tot marktleider in Nederland met krachtige merken zoals Wheelerdelta en Autoscan.
De nieuwe Europese wetgeving (AVG) is ingebed in onze interne procedures, in de opleiding van medewerkers en in de inrichting van processen, systemen en relevante (interne) documentatie. Lees hier onze Privacy Verklaring.