Biedt geen informatie waar men niet naar op zoek is, wees bijvoorbeeld terughoudend met het tonen van van verkochte voertuigen. Gevolg is weg klikken en niet meer terugkomen. Vindbaarheid in Google is belangrijk, maar wel op basis van relevantie. Automatische SEO optimalisatie zorgt dat een consument die uw website bezoekt ook daadwerkelijk vindt wat hij zoekt.
Zoekmachines tonen standaard waarden die niet in overeenstemming zijn met het aanbod. Waarom een keuze mogelijk maken tussen de bouwjaren 2010 en 2020, terwijl het oudste aanbod uit 2013 is?
Op trefwoord zoeken is gemeengoed geworden, met Google doe je immers niet anders. De consument is vaak geïnteresseerd in specifieke kenmerken zoals trekhaak, lane-assist of panoramadak, maar kan hier niet op zoeken. Kortom zoeken op trefwoord is een must voor in elke moderne zoekmachine en natuurlijk beschikbaar in onze websites.
Specificaties en opties van een specifiek voertuig zijn relevant, vooronderzoek is al gedaan. Maak een voertuig uniek door het uitlichten van de onderscheidende kenmerken en deze in de advertentie op een prominente positie tonen.
Een consument weet lang niet altijd wat een specifiek optie nu biedt. Denk aan active emergency braking of adaptieve cruise control. Het Autodata Optiewoordenboek biedt de gewenste uitleg. Nog sprekender: koppel een foto of video aan een specifieke optie.
Wanneer de interesse is gewekt is de meest natuurlijk reactie om te bepalen of een bedrijf betrouwbaar is. het tonen van USP's, klantscores en reviews onderschrijven de integriteit van een bedrijf. Het tonen van mogelijke afleverpakketten, garantievormen en algemene voorwaarden zorgen voor een professionele uitstraling.
Niet de telefoon, maar meer laagdrempelige contactvormen zoals WhatsApp of een contacformulier is bij eerst oriëntatie vaak de meest gewenste vorm van contact.
Concrete interesse? Dan zal er eerder gekozen worden de eigen voertuiggegevens in te vullen om een inruilvoorstel te ontvangen.